Понеділок, 20.11.2017, 03:52Вітаю Вас Гость | RSS
Волинська обласна бібліотека для юнацтва
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть бібліотечний сайт
Всього відповідей: 414
Міні-чат

МІСЦЕ БІБЛІОТЕКИ В ЖИТТЄВІЙ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДІ


МІСЦЕ БІБЛІОТЕКИ В ЖИТТЄВІЙ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДІ

 

Директор Волинської обласної

бібліотеки для юнацтва М.М. Мах

 

Молодь – найбільш чутлива та вразлива в сьогоднішніх складних умовах економічних і політичних суперечностей, неврівноваженості соціальних процесів, криміногенності суспільства.

Найперше на неї лягає тягар безробіття, духовного і культурного занепаду. Вона найближче стоїть до фактору ризику. Зростає чисельність дітей з порушенням норм поведінки, які долучаються до раннього алкоголізму, наркоманії, проституції, ВІЛ-інфікованості. Зокрема це стосується дітей, що стоять поза вимогами часу і часто з причини батьківської бездоглядності, педагогічної запущеності.

Серйозним дестабілізуючим фактором є деструктивний конфлікт у системах:

– юнацтво – книга – засвоєння основ наук;

– освіта – здобуті знання – практика життя;

– ринок професій – профорієнтація;

– здобуття професій – працевлаштування;

– профадаптація – здобуття додаткової професії;

Сьогодні доводиться визнати низький рівень ефективності середньої школи щодо розвитку життєвої компетентності учнів. А бібліотека ще не стала багатоаспектним інформаційним центром для формування конкурентноздатної особистості, яка б вміла творчо розв’язувати свої життєві проблеми, оперативно використовуючи всі можливі допоміжні фактори оточуючого середовища. Бібліотека ж повинна сконцентрувати свою роботу так, щоб дати компетентні відповіді на вічні запитання користувачів: де, що коли, як.

І тепер, коли школа вимагає докорінного переосмислення  освітнього процесу, оновлення змісту, технологій становлення особистості учня як суб’єкта і проектувальника свого життя, бібліотекам необхідно зайняти свою нішу у педагогічній системі “Крок за кроком, до життєвої компетентності та успіху”, і головне стати навігаторами в інформаційному просторі  і учневі, і вчителю.

Все це висуває певні вимоги до кадрового складу. Це під силу бібліотекарям – комунікабельним, цікавим, творчим особистостям, які вміють бути педагогами, психологами, організаторами дозвілля і, що найголовніше, здібними провайдерами між накопиченою інформаційною базою і користувачем.

Високий професійний рівень досягається не відразу, а в щоденній копіткій праці, в постійному пошуку інноваційних технологій, налагодженні тісної співпраці з владою, педагогами, цікавими неординарними особистостями краю, у вивченні потреб, запитів та інтересів користувачів бібліотеки.

Такий підхід допоможе правильно і конкретно організувати всю бібліотечну роботу на розкриття потенціалу молодої людини щодо самореалізації, самопізнання, самоосвіти, інтеграції її в соціокультурний простір.

Зрозуміло, що важко досягнути бажаного результату із застарілим за змістом фондом. Відсутність коштів на придбання книг зменшило його інформаційний потенціал, сформувало міжгалузеву диспропорцію. За 12 років спостерігаються відчутне зменшення українського репертуару у бібліотечних фондах. А в той же час появилось нове осмислення історичних подій, фактів, докорінно змінився світ економіки, увійшов в життя бізнес, ринок. В гуманітарній науці змінились ціннісні акценти, зокрема щодо духовної та національної культури.

Проте бездіяльне очікування покращення становища не сумісне з бібліотечною роботою. Формування  різноаспектного інформаційного блоку матеріалів є щоденним завданням бібліотекаря. Аналізи перевірок РЦБС засвідчують, що є проблеми і з розкриттям фонду, наявного в бібліотеках. Відсутній бібліографічний та аналітичний розпис книг, збірників, періодичних видань до систематичних картотек статей. Особливо це стосується сільських бібліотек.

Щонайперше необхідно, згідно шкільних програм, вивчити фонд і розписати до систематичних картотек статей книги та періодичні видання, відродивши розділи з питань історії, педагогіки, літературознавства, економіки тощо. В кожній бібліотеці є “Голос України” або “Урядовий кур’єр”. А в той же час, закони, розпорядження Президента України, постанови Верховної Ради не розписані. На основі ж чого тоді контактувати з владою? Як інформувати населення про життєво необхідні закони, внесені до них зміни?

Соціальний захист інтересів молоді – важливий аспект в діяльності бібліотек.

Бібліотека як поліфункціональний центр з проблем молоді, має накопичувати профорієнтаційну базу: полички, альбоми, картотеки, папки, де розміщується матеріал про навчальні заклади та професії, яких потребує ринок. Отже, повноцінна робота бібліотек відіграє важливу роль в соціально-психологічній адаптації молоді.

Форма входу
Календар новин
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
table cellpadding=